Geoblog.pl    anda    Podróże    Cabo Verde    Ribeira de Torre czyli spacer nad chmurami

Ribeira de Torre czyli spacer nad chmurami

Wyspy Zielonego Przylądka
Wyspy Zielonego Przylądka, Ribeira Grande

Po dotarciu aluguerem do początku szlaku położonego w sercu wyspy idziemy przez sosnowy las, w którym spotykamy pracujących "tubylców" zbierających szyszki. Wychodzimy z lasu i naszym oczom ukazuje się widok, który zapiera dech - przed nami dwie głebokie ribeiry, w oddali ocean a u naszych stóp - chmury. Zatrzymujemy się na odpoczynek i robimy zdjęcia, jest tak pięknie, że nie możemy przestać. W końcu ruszamy dalej i zaczynamy długie strome zejście. Po drodze mijamy kilka wiosek, jedna z nich jest położona na skalistej wąskiej grani. Ludzie witają nas początkowo nieufnie, ale na dźwięk naszego "Bom dia" twarze się rozchmurzają i słyszymy w odpowiedzi "Bom dia" :-). Spotykamy sporo wędrujących miejscowych wracających z wyprawy do miasteczka po sprawunki, niosących swoje zakupy na głowach a także dzieciaków idących do szkoły. Turystów - ani śladu. Po około 5 godzinach marszu w upalnym słońcu docieramy do miejsca gdzie zaczyna się asfalt - władze budują nową drogę, a więc wkrótce osiołki przestaną być jedynym środkiem transportu... Jeszcze kilka kilometrów i jesteśmy w naszym pensao, wykończeni, ale zadowoleni.
Zabieramy plecaki i próbujemy złapać jakiś transport do Porto Novo, co o tej porze dnia (ok.16) nie jest łatwe. Chcemy jechać krótszą trasą starą droga przez góry, ale okazuje się, że aluguery jeżdzą tylko do południa. W końcu udaje się nam złapać jakiegoś hiace i docieramy do Porto Novo, gdzie lokujemy się w pensao przy porcie.